tisdag, mars 27, 2007

release me.

I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun
please don't hold me down
please don't hold med down

I am a rolling wave without the motion
a glass of water longing for the ocean
I am an asphaltflower breaking free
but you keep stoping me
release me
release me

I am the rain that's coming down on you
that you shielded yourself from with a roof
I am the fire burning desperately
but you're controlling me
release me
release

[Laura Sweden - Release me]

Sååååååååå vacker låt. Jag får goosebumps. Jag är redan released från många ting, personer & måsten. Några saker måste jag fortfarande frigöra mig ifrån. Tills det är kirrat är detta min themesong.

Annars så leker livet. Klyscha. Äsch, jag leker med livet, inte tvärsom. I'm in control and I liiiiiike it.....Bli onödigt berusad på köksgolv å spilla ner värdens matta med rödvin. Hubbabubba-bubbel tävling tills käkarna gör ont. Film-maraton. 3-timmars fika som resulterade i att kvinnorna bestämde sig för att öppna café och använda mr.cucumbercity´s recept. Ligga i sängen, under täcket med kläderna på å kolla på Grey's Anatomy. Bli excited över idén att plugga hela natten. Det är sånt jag menar. Jag leker med livet och jag har inga planer på att göra vidare mycket annat på länge.

Det var bara det här med uppsats, bostad och pengar. Sånt man inte mår bra av. Vad fan hände med självhushållningen?!?!?!? Alltså, jag plockar ägg från mina hönor, du mjölkar dina kossor, grannen kirrar vetemjöl...vi byter lite och vips så kan alla äta pannkaka. Vem blir inte glad av pannkaka?!




3 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

jag tror vi kan kirra det mesta vi drömmer om ibland. se bara hur livet förändras hela tiden. att sitta i vårsolen tillsammans ger mig en massa lust och tankar och ork trots att jag känner mig yrast i världen. det är en release. pannkaka åt folket!

Blame it on the stones sa...

plugga hårt! kanske vi kan ligga i koma ihop imorgon och spåna vidare!

Anonym sa...

Yo Girly!
Du man skulle kunna säga att det blir självhushållning här i Salas nya kollektiv, jag har ju några månaders gratis iaf, fyllt frysen med massa mat och frukt på fruktfatet och sedan öst in halva mitt hem. Inflyttningsfest soooooooon!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se