måndag, mars 12, 2007

kan vardag.kan fest.

Ja ni. Efter en gudomlig helg kommer det alltid en vardag. Det är sånt man vet men är bra på att förtränga. Helt plötsligt ringer klockan (idag MYCKET tidigt :) ) och så är det bara måndag. Vad göra?

.Catch up på pluggandet har varit huvudpunkten idag, måste säga att jag är ganska nöjd med dagens produktion.
.Catch up med vänner å deras helgbestyr...ha ha jag fick en mycket intressant rapport från Uppsala som involverade rödvin på Nanso-klänningen å tvillingbattle om min kära vän. Ser fram emot rapporter från V-town å söndermarken!
.Catch up med träningen väntar fortfarande. Är inte så sugen på att gå på posh Ömalm gym tillsammans med permanentade-ligan med huvudstadens lilaste (jo, man kan säga så.) hår.
.Catch up på matfronten. Vad som har hänt med missy å matintaget är ett mysterium som genast måste tas tag i. Fick order om blodpudding från Uppsala. I obey.
.Inhandla inneskor till första dagen på nygamla jobbet i morgon.
.kolla film.

Mellan alla dessa missions så sitter jag å tänker på min braiga helg. I fredags var jag på teater med L som kirrat free tickets. Mycket uppskattat. Var och såg "Uppdraget" med skådisar som Pernilla August å Ann Petrén. Jag ville verkligen förstå den. Vi försökte förstå den tillsammans efteråt, över ett par glasvin på Skybar. Men nej. Jag fick ingen vidare klarhet efter dagens recension i DN heller. Ja ja. Det var väldigt trevligt hursom.
Lördag: splendid.sovmorgon.frukost på stan.lunch på stan.matinée på cherry road.melodifestival.vin.vackert väder.somnade mycket mycket gott.
Söndag: splendid.sovmorgon.promenad.pizza.säng.somnade mycket mycket gott.

Ja å sen var vi tillbaka på måndagen igen. Men som kär vän säger - man måste kunna både vardag och fest.

Missy mår mycket bra helt enkelt. Hur mår ni?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag mår askasst ibland skitbra däremellan. är kär ibland, hatar däremellan. så det är väl på det hela taget ok. just nu är jag glad. sitter och läser att du har det bra, det gör mig glad!! superglad. jag kommer efter min resa. måste ses i hufvudstaden. måste hälsa på lisa också som fått en liten inez!!! massa pussar min vän. får uppdatera dig om gurkstaden sen. tar för lång tid här... eller kolla min blogg förresten.

Blame it on the stones sa...

jag känner ungefär som du gällande helgen. det är splendid. men gjorde även något för att lyfta upp måndagen - gooood italiensk middag vid odenplan med stilig man. det sägs att lady och lufsen brukar vara där och äta... :) det är jag som är LADY! äntligen. och våren är här, star! våren är här, och vi bor här och vi ska äga! PUSS

Anonym sa...

Jag blev på enormt mycket bättre humör när jag läste om din förra helg. Faktiskt så att jag nog ska ta mig upp och ta mig från detta träsk... kramis!!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se