fredag, april 27, 2007

oooh happy day.

Jag har blivit med lägenhet!!!!!!!!!!! Blev väckt av att telefonen ringde i morse och en trevlig kvinna vid namn Ingela delade med sig av denna underbara nyhet. En studentlägenhet på Gärdet, 24 kvadrat, 3668/månad....nu måste jag bara ta 10 p /termin tills jag blivit vuxen å skaffat jobb å har råd med att köpa mig ett riktigt hem. Ska bli mig ett sant nöje att flytta, även om mor&far kanske inte är så excited över att flytta åt mig...igen.

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih jag är såååååååååå glad.

Dessa goda nyheter har dessutom inneburit att missy fått en nytänding vad gäller uppsatsen. Skit i om den inte bli klar i tid, jag jobbar så mycket jag kan och orkar med den FÖR ATT JAG TYCKER ATT DET ÄR INTRESSANT! Min allra käraste lillasyster skickade ett underbart sms till mig idag där det stod "Så länge du inte stressar kommer du att hitta en väg. Apan´s år horoskop idag = ditt! Kämpa på! Love u!". Det är sånt man behöver höra å blir glad av. Love u 2! :)

En liten tanke i min hjärna har också börjat växa. Jag misstänker att jag är ämnad att dela med mig av denna kunskap till sveriges vårdbiträden, undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, kommuner, landsting och herr statsminister. Okay, nu drar jag på för stora växlar, men det är så den entusiatiska missy jobbar. Vad jag menar är att varför skulle inte jag kunna föreläsa om det här. Det måste finnas intresse för det. Så är det bara. Det kanske är så som jag kan bidra till att göra världen till ett litet trevligare tillhåll. Vem vet? Jag tror.


Ps -Ja blameit, hur kunde båda två missa att skriva om den väsentliga upptäckten att LW kickar på WC. Det är faktiskt viktigt, det borde vara viktigt...jag tror att det är ett tecken på att 1. japp, vi börjar bli gamla 2. det är dags för en Lars-kväll.

2 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

helt riktigt... det luktar positive thinking på cherry road. när någonting riktigt bra händer så känns allt lättare! men jag tänker fortsätta hetsa dig och pusha dig, jag är inne i ett motiveringsstim. det gäller likväl vänner som ART-ungdomar. ungdomarna blir helt förvånade av min fredagsentusiasm! tjoho! happy day! and happy night! mer lw åt the starsisters!

Anonym sa...

Bättre en lägenhet på Gärdet än ett tält på Gärdet.
Just därför vill jag gratulera så hemskt mycket till att du fått en lägenhet och inte ett tält.


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se