fredag, juli 11, 2008

lars och livet. livet och lars.

bästaste bästaste vän, just nu i kväll när jag gått & lagt mig tidigt för att jag längtade efter en ny dag, helst ett nytt år - då ringer du å spelar Lars från götet. å självklart inte vilka låtar som helst utan "en tätort på en slätt" och "elden". och jag gråter. så himla mycket. går å hämtar ett glas vin till och nu ligger jag här i sängen och gråter lite till.

jag längtar efter den där tätorten som kallas hem. hem-hem. sala. jag ligger här å längtar hem som bara den. efter de där somrarna när vi alla var hemma å vi var på samma nivå. på samma ställe. jag längtar efter min familj och har sysslat med sorglig matematik...det är så långt till sala. så långt att jag nog bara kommer åka hem 2 ggr om året numera. å så tänker jag på hur gamla de äldre börjar bli. att farmor har max 10 år kvar att leva. M A X. så jag kommer träffa henne max 20 ggr till i mitt liv. en tätort på en slätt. om jag kommer dit igen, har du en plats där jag kan vila, ett rum där jag kan känna att jag är nånstans i från, ett fönster att sitt vid å blicka ut mot ån. nästa gång jag kommer hem så bor inte mamma å pappa längre vid ån, där jag kan sitta å känna att jag är nånstans ifrån.

elden.
hur börjar man skriva om elden. det är nog dags för mig att tatuera in elden på min hud. jag har funderat på det så länge. en eld. och orden ultreia. det var jag, det är jag. det är allt som har varit bra. det är allt som har gjort så förbannat ont. det är allt som har varit så hopplöst vackert. elden är allt. jag behövde höra elden i mitt högra öra just nu ikväll när jag står vid en ny väg i mitt liv. som ser så jävla lång ut. då behöver man elden. då behöver man vänner som ringer å påminner en om allt som är jag som gör ont som är vackert.

6 kommentarer:

cami sa...

Ingen skriver som du! Lars berörde mig i kväll men det du skrev gick rakt genom hjärtat. Du är drottning på att beskriva dina tankar och känslor.
Jag kände på mig att det var de låtarna som du ville höra. En tätort på en slätt, det är verkligen hemma. Ser mig själv stå vid mitt fönster och titta ut mot ån.. Låter som att du behöver planera in lite fler hemfärder. Väldigt svårt att få till ibland, tid, pengar..i know. Men behöver man så behöver man. Angående Sala i slutet på sept..helgen den 20:e!!? Då är jag å Cissi hemma! LYLAS!

Jessica sa...

du är en vacker eld vännen! o jag kommer alltid brinna för dig. haha fan vad corny! men du fattar ;)

Blame it on the stones sa...

det var väldigt vackert skrivet.

Anonym sa...

kram. längtar tillbaka till dagarna med salafestival, månsan och annat häng. länge länge sen. nästan ett annat liv. och håller med cami - måste man så måste man!!!!

dubbeltänk sa...

kram vännen! vad sägs om en fika? kom tillbaka till stan idag, ses gärna...

man åker hem fler gånger än två gånger om året. jag lovar. men visst är det en bit hem...jag håller med. jag har speciellt känt av det den senaste tiden med min egen farmor...

love.

Anonym sa...

jag vet inte vem du ar, men det skiter jag fullstandigt i for jag vet precis vad du pratar om. kanslomassigt varre. usch. mitt i jobbletandet.

jag blev rord, antar jag att jag forsoker saga.


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se