fredag, januari 19, 2007

ännu ett tidsfördriv.

Fyra saker om mig - Saker som du kanske eller kanske inte vet om mig

Fyra jobb som jag haft
1: Gröna Lund
2: På grillen vid Silvköparen, en ytterst otrevlig episod
3: På dagis med de allra minsta barnen
4: Interjvuare


Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1: I am Sam. Jag vågar faktiskt inte räkna hur många gånger…
2: Nyckeln till frihet. ”Get busy living or get busy dying”.
3: Bring it on. No comments.
4: Ronja Rövardotter, Tillsammans, Fucking Åmål….can go on & on…

Fyra platser jag bott på:
1: Nordstedtsgatan 1. Highclass brudarnas barndomshäng :-)
2: Swanbrook ct. Toledo, USA. Aldrig mer, tack.
3: Porchester road, London, UK. Gärna igen, tack.
4: Grand Parade, Cork, Irland. Så centralt jag någonsin bott och antagligen kommer göra. Iofs, Skånegatan då?!

Fyra TV-program jag älskar att titta på (just nu)
1: Grey’s Anatomy. Jag visste väl att det var bra att sticka!
2: Nyhetsmorgon
3: Deadliest Catch på Discovery. Fantastiskt att så många jag känner är hooked på det!
4: Oprah, så att jag kan diskutera livets små och stora bekymmer med andra studerande vänner.

Fyra platser där jag har semestrat:
1: Brasilien.
2: Vandrat 90 mil, tvärs över Spanien.
3: Egypten.
4: Thailand/Malaysia.

(bara en världsdel kvar!)

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
1: www.google.se. Alltid något att kolla upp.
2:
www.ki.se Alltid något att göra.
3:
www.hotmail.com Kanske någon tänkt på mig?
4:
alla goda vänners bloggar

Fyra favoritmaträtter:
1: Fisksoppa…soppor i allmänhet.
2: Lasagne
3: Bönburgare
4: Älgfärsbiffar med vitlök, chili…mmmm….


Fya maträtter jag inte gillar:
1: Lungkorv. Det var min bästa rätt när jag var liten. Tills jag fattade.
2: All annan inälvsmat.
3: Spagetti & köttfärssås.
4: Ris.

Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu:
1: Jamaica
2: Lite mer söder ut
3: Rom

4: Argentina

Fyra drömyrken:
1: Folkhälsovetare.
2: Författare.
3: Äga en bokhandel.
4: Läkare…ssk… eller köra ambulans.

Fyra favoritartister:
1: Lars Winnerbäck.
2: Hello Saferide
3: Mundy å Paddy Casey….får mig att drömma mig bort till en pint på Irland.
4: Hallå, fyra stycken, det är ju orimligt. Jag säger upp mig från den här uppgiften.


Om jag vann 100 miljoner skulle jag:
1: Genast ta studieuppehåll och sticka till Jamaica (med en helt ny garderob, så klart).
2: Betala CSN.
3: Köpa lägenhet i Stockholm. Å London. Å Barcelona. Å….hur mkt räcker 100 miljoner till?!
4: Vara generös på Hörna i kväll.


Och jag har alltid sagt att jag ska köpa en skärgårdsö till mina föräldrar, det står jag fast vid. Blev bara sjukligt egoistisk helt plötsligt. Tur att jag inte är rik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

:)
Kram

Blame it on the stones sa...

är det på hörna du är? och här sitter jag och läser din vackra blogg. men du, fixa en lgh i sthlm så vi äntligen kan få bo här tillsammans! saknar!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se