tisdag, januari 23, 2007

vem ska fixa missy?



When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

When the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

High up above or down below
When you're too in love to let it go
If you never try you'll never know
Just what you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you...

[Fix You - Coldplay]

Ja jag måste fixa mig själv tror jag. Jag måste få vara ledsen och arg och besviken och förvirrad. Jag får inte utrymme till det hemma...dagarna går bra....då kan jag roa mig eller plugga. Men kvällarna...när tankarna kommer, då vill jag vara i fred. Jag måste komma på hur jag ska bli jag igen. Jag måste få lyssna på sjukligt hög musik så att jag inte hör tankarna när de blir för jobbiga. Jag måste få prata i telefon i timmar om jag behöver...utan att bli störd.
Jag måste få vara jag.
Såååååå.....leta lägenhet är högt upp listan just nu.
Jag måste fixa mig själv.
Fast det vore bra skönt om nån skrivit den där jävla vackra låten till mig,
och den personen kunde hålla vad han/hon hade lovat.


4 kommentarer:

dubbeltänk sa...

jag har tillägnat mitt senaste blogg-inlägg till dig. hoppas att det kan få dig att bli lite varm om hjärtat iaf... love!

Blame it on the stones sa...

du vet att det finns människor som kommer att finnas där när du "fixar"... vi hjälper dig att fixa, men du är den som måste dra i det. det finns alltid plats på min soffa eller i min säng! snart ses vi, darling! det kommer att bli bra!. let's heal, let's just hang out. love!

Blame it on the stones sa...

jag måste säga att den här bilden är en riktig killer alltså! så jävla skön! du är underbar!

Anonym sa...

jag finns här....lust med en filmkväll med häng på söndag? jag har the departed som tydligen ska vara superbra... myskram


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se